Proiect Dakoworld Germania – transbord indirect in portul Constanta destinatie Nizhnekamsk

descarcare pe cheu in portul Constanta

Proiect Dakoworld Germania – transbord indirect in portul Constanta FO barja / nava – cheu – FOB nava sea – river cu destinatie finala Nizhnekamsk, Federatia Rusa.

Dacorom a avut ca sarcina transbordul indirect barja – cheu – nava sea-river in portul Constanta al unui colet de aproape 200 de tone (dimensiuni/greutate: 1846cm x 579 cm x 596 cm / 189 tone).
Coletul “ Mill Shell ” a sosit in portul Constanta la bordul barjei SV Andrey si a fost descarcat pe cheu cu ajutorul a 2 macarale tip Liebherr in tandem in data de 22.09.2014.
Coletul a ramas depozitat pe cheu pentru o perioada de 30 de zile dupa care a fost incarcat la bordul navei Neva astfel:
Pentru inceput s-a luat in considerare incarcarea coletului de 189 tone pe puntea vasului insa avand in vedere greutatea coletului, costul operatiunilor de amarare ar fi fost prohibitiv astfel ca s-a decis in cele din urma ca incarcarea coletului sa se faca sub punte (in magazia navei).


Insa aceasta decizie nu a fost nici ea lipsita de complicatii avand in vedere ca la sosirea vasului in portul Constanta, magazia navei Neva era deja ocupata de alte 4 colete incarcate in portul Derince, Turcia.
Prin urmare, in sarcina noastra a cazut dezamararea si descarcarea pe cheu a celor 4 colete de la bordul navei Neva, incarcarea si amararea coletului de aproape 200 de tone in magazia vasului si dupa inchiderea capacelor de la magazia navei, incarcarea si amararea pe punte a celor 4 colete descarcate de la nava, folosind materialul de amaraj cu care cele 4 colete au sosit in portul Constanta.
O alta problema de care ne-am lovit in incercarea de a incarca coletul de 189 tone in magazia vasului a fost inaltimea coletului, avand in vedere ca inaltimea magaziei navei era de 600 cm in vreme ce inaltimea coletului era de 596 cm. Prin urmare avem o diferenta de numai 4 cm, fapt care nu ar fi permis inchiderea capacelor magaziei.
Ca solutie s-a decis ca firma angajata pentru efectuarea operatiunilor de U/L/S/D si L/S/D sa demonteze primul rand / talpa suportului din lemn a coletului de 189 de tone, inaltimea toatala a coletului scazand astfel cu 7 cm. Operatiunea s-a desfasurat cu succes pe parcursul a aproape 2 ore in vreme ce coletul era ridicat de la sol de catre cele 2 macarale in tandem.
In acest mod, s-a reusit atat incarcarea si amararea coletului de 189 de tone sub punte cat si inchiderea capacelor magaziei navei prin reducerea inaltimii totale a coletului.
Dupa inchiderea capacelor, s-au incarcat si s-au amarat pe punte cele 4 colete descarcate din magazia navei.
Pentru amararea celor 4 colete, pe langa materialul de amaraj cu care cele 4 colete au sosit in portul Constanta s-a folosit si material nou din stocul companiei insarcinate cu operatiunile de amarare, pentru inlocuirea materialului care s-a deteriorat in timpul dezamararii/descarcarii celor 4 colete pe cheu.
Intreaga operatiunie, desi a ridicat cateva probleme destul de complicate, s-a desfasurat in cele mai bune conditii si s-a incheiat printr-un succes, clientul nostru fiind deplin satisfacut.