Transport Buzau – Rafinaria Lukoik Neftochim Burgas Bulgaria

  • Client: Heurtey Petrochem France.
  • Proiect de transport:  127 de colete / 729 tone / 3558 m3 cu incarcare in Buzau si transport pana la Rafinaria Lukoil Neftochim Burgas,Bulgaria.

Transportul celor 114 colete cu dimensiuni totale ce nu au depasit 1360 x 248 x 300 cm si cu o greutate totala ce nu a depasit 22 de tone, s-a facut cu 47 de camioane standard cu prelata, complet decopertabile. Pentru  derularea  rapida a proiectului am  pozitionat pentru incarcare la fabrica din Buzau pana la 6 camioane standard / zi.

Dintre cele 13 colete agabaritice transportate din Buzau la Rafinaria Lukoil Neftochim, 2 dintre colete sunt remarcabile prin dimensiunil si mai ales prin greutatea lor:

  • 1 colet x 1300 x 376 x 333 cm avand o greutate de 112805 kg
  • 1 colet x 1350 x 376 x 455 cm avand o greutate de 90763 kg.

Pentru transportul acestor colete am folosit un trailer extensibil tip “gondola” cu ajutorul caruia, conform solicitarii clientului nostru, am efectuat si operatiunea de autoincarcare a coletului, coletul sprijinindu-se pe 2 randuri de suporti “picior de elefant” cu o inaltime totala de 156 cm

Pentru operatiunea de autoincarcare a coletului de aproape 113 tone am pus la dispozitia clientului nostru si materialul  necesar, in lipsa caruia aceasta operatiune nu ar fi fost posibila (chituci din lemn cu ajutorul carora s-a construit un pat din lemn pe podeaua trailerului).  Deasemenea am fost pregatiti sa intervenim in orice moment cu 8 cricuri hidraulice capabile sa preia si sa sustina intreaga greutatea a coletului in vederea efectuatii manevrelor de autoincarcare. Operatiunea de autoincarcare a durat cca. 3 ore si a decurs fara nici un incident, exact asa cum a fost pregatita.

Trailerul incarcat cu coletul de 112 tone (respectiv cu coletul de 90 tone) a parasit fabrica din Buzau insotit atat de escorta privata cat si de escorta politiei, avand in vedere ca lungimea totala a convoilului a fost de 37 de metri, transportul urmand sa fie executat in conditii speciale. (viteza de deplasare limitata, stationare convoi pe timpul noptii etc.)

Datorita inaltimii si lungimii coletului de 90 de tone (455cm / 1350 cm) (respectiv a coletului de 112 tone 333 cm / 1300 cm) s-a folosit un trailer extensibil tip gondola de 4 + 5 axe cu o capacitate de incarcare de 123 tone, care se afla  in dotarea a destul de putini transportatori din Romania, si aici avem in vedere nu numai inaltimea de la sol, cat in special lungimea pana la care se poate extinde.

Costurile de transport au fost direct influentate de efectuarea transportului in intregime rutier pe acest tip de trailer. Daca s-ar fi folosit o alta solutie de transport costurile ar fi crescut nejustificat datorita limitarilor de inaltime existente in special la Podul Prieteniei care leaga Romania de Bulgaria prin punctul de frontiera de la Giurgiu – Ruse. In lipsa acestui tip de trailer, solutia de transport ar fi fost diferita, costurile de transport ar fi crescut corespunzator si ar fi implicat si transport pe apa cu un timp de tranzit mai lung. In modul ales de noi timpul de tranzit pentru fiecare colet in parte a fost de numai 2 zile.